پیگیری پرونده قضایی با کدملی و شماره پرونده (سامانه ثنا)

۸۴۸ بازديد

با الکترونیکی شدن فرآیند پیگیری پرونده های قضایی در سامانه خدمات الکترونیک قضایی و سامانه ثنا می توان به راحتی و بدون اتلاف زمان به کلیه پرونده های قضایی خود دسترسی پیدا کنیم.

شما می توانید با ثبت نام در سامانه ثنا و دسترسی به پرونده هایی که دارید بسیاری از امورات قضایی را از خانه و حتی با استفاده از تلفن همراه خود انجام داده و پیگیری کنید.

به همین دلیل ، در ادامه این مقاله قصد داریم به دو روش اصلی که با استفاده از آن ها می توان پرونده های قضایی را پیگیری کرد بپردازیم : پیگیری پرونده قضایی با کد ملی و شماره پرونده

 

پیگیری پرونده قضایی در سامانه ثنا

برای اینکه بتوانید پرونده های قضایی به صورت الکترونیک پیگیری کنید ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید.

برای یادگیری کامل این سامانه می توانید از راهنمای جامع ثبت نام در سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه استفاده بفرمائید.

 
ورود به سامانه ابلاغ ثنا
 

پس از اتمام ثبت نام در سامانه ثنا باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده و یک رمز شخصی محرمانه برای ورود به این سامانه و پیگیری پرونده های قضایی خود در یافت کنید.

راهنما: پس از ثبت نام در سامانه ثنا کلیه اوراق قضایی از طریق این سامانه قابل مشاهده و دسترسی می باشد و می توانید بدون مراجعه به دادگاه ها پرونده های قضایی خود را پیگیری کنید.

 

روش های مختلف پیگیری پرونده قضایی

شما می توانید با استفاده از کدملی خود و یا شماره پرونده موردنظرتان به سامانه عدل ایران قوه قضاییه مراجعه کرده و پرونده های قضایی خود را مشاهده کنید.

معمولا وقتی که پرونده قضایی جدید در دادگستری برای شما ایجاد می گردد، می توانید از طریق سامانه ثنا و پیامک هایی که به تلفن همراه شما ارسال می گردد از روند پرونده هایتان مطلع گردید.

در سامانه عدل ایران دو روش رایج برای پیگیری پرونده های قضایی وجود دارد که باهم بررسی می کنیم:

 

پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

همانطور که اشاره شد پس از دریافت رمز شخصی سامانه ثنا اکنون نوبت به ورود به سامانه اطلاع رسانی اشخاص برای پیگیری پرونده ها می باشد.

ابتدا به سایت خدمات الکترونیک قضایی(عدل ایران) مراجعه کرده و در قسمت سمت راست اولین گزینه “اطلاع رسانی برای اشخاص” را انتخاب می کنیم :

سامانه عدل ایران پیگیری پرونده های قضایی
 

پس از انتخاب وارد مرحله بعدی می شویم که باید کدملی خود و رمز شخصی که موقع ثبت نام سامانه ثنا دریافت کردید را وارد کنید :

پیگیری پرونده های قضایی دادگستری
 

در این مرحله یک ” رمز موقت ” به شماره موبایل شما پیامک خواهد شد که اعتبار آن 24 ساعت می باشد.سپس آن را در کادر زیر وارد کنید:

رمز موقت سامانه ثنا
 

پس از ورود اطلاعات،حساب کاربری شما همانند تصویر زیر قابل مشاهده خواهد بود که در آن اطلاعات مربوط به پرونده های قضایی ثبت شده است:

حساب کاربری پیگیری پرونده های قضایی
 
 

ورود اطلاعات پرونده

در اینجا پرونده ها به دو گزینه مختومه شده ها و مختومه نشده ها تقسیم می گردند.

در این کادر گزینه هایی وجود دارد که برای پیگیری پرونده های خود می توانید استفاده کنید.این گزینه ها بر اساس پرونده های مختومه شده و مختومه نشده قابل بازیابی است.

مثلا اگر پرونده های مختلف قضایی دارید توسط گزینه از تاریخ … تا تاریخ … می توانید بازه های زمانی مورد نظر خود را برای دسترسی آسان تر انتخاب کنید.

همچنین می توانید مشاهده پرونده های خود را بر اساس سه گزینه شماره پرونده،تاریخ صدور و شعبه به صورت صعودی یا نزولی مرتب سازی کنید.

راهنما: در بازیابی اطلاعات بوسیله ” شماره ملی ” ، تنها  پرونده هایی نمایش داده می شود که شماره ملی شما در آن پرونده به ثبت رسیده باشد .

 

در مرحله آخر، بر روی گزینه ” بازیابی اطلاعات ” کلیک کرده تا لیست پرونده های قضایی برای شما نمایش داده شود.اکنون پرونده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی پرونده مورد نظر خود یک صفحه جدید باز می شود که حاوی اطلاعات پرونده مانند خلاصه پرونده،روند کار پرونده ،ردیف های فرعی و آخرین موضوعات می باشد.

 پیگیری پرونده های قضایی با شماره ملی
 

در بالا نیز سه گزینه شماره پرونده ،ردیف فرعی و رمز پرونده وجود دارد.که اطلاعات مربوط به پرونده مورد نظر شما را نمایش می دهند.

 

ردیف فرعی

در رسیدگی به یک پرونده قضایی، امکان دارد که پرونده از یک شعبه به شعبه دیگری ارسال شود،بنابراین یک ردیف فرعی به آن تخصیص داده می‌شود که مشخص می کند که این پرونده مربوط به کدام شعبه است.

شروع پرونده با ردیف فرعی ۱ و در صورت ارسال به شعبه دیگر، ردیف فرعی ۲ و به همین ترتیب ردیف‌های بعدی به آن اختصاص داده می شود.

اکنون وارد روش دوم پیگیری پرونده های قضایی می شویم :

 

پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده 16 رقمی

مجدد به سایت خدمات الکترونیک قضایی(عدل ایران) مراجعه کرده و در قسمت سمت راست گزینه “اطلاع رسانی با رمز پرونده ” را انتخاب می کنیم :

اطلاع رسانی با رمز پرونده
 

سپس همانند قبل کد ملی خود و رمز شخصی که موقع ثبت نام سامانه ثنا دریافت کردید را وارد کنید :

ورود به سامانه پیگیری پرونده قضایی
 

و پس آن نیز رمز موقتی که برای تلفن همراه شما پیامک می شود را در قسمت “رمز موقت” وارد کنید.سپس با تصویر زیر رو به رو می شوید:

پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده 16 رقمی
 

هر پرونده ای که برای شما در دادگستری تشکیل می گردد دارای یک “شماره پرونده” و “رمز پرونده” منحصر به خود است که باید در این قسمت وارد کنید.

برای بدست آوردن ردیف فرعی نیز پس از ورود شماره و رمز پرونده گزینه “ردیف های فرعی” را از قسمت پایین انتخاب کنید.

راهنما: هر پرونده رمز شخصی مربوط به خود را دارد که ارتباطی با رمز سامانه ثنا ندارد. با داشتن رمز شخصی سامانه ثنا می توانید بدون رمز شخصی پرونده ها نیز آن ها را پیگیری کنید.

 

بنابراین اگر کدملی شما در پرونده ای ثبت نشده باشد می توانید با استفاده از کد 16 رقمی شماره پرونده در سامانه عدل ایران به پیگیری و مشاهده جزئیات آن بپردازید.

 

رمز پرونده

در هر پرونده قضایی، شماره پرونده و رمز ۵ رقمی آن پرونده برای شما ارسال می شود که با رمز سامانه ثنا متفاوت است. 

درصورتی که رمز پرونده برای شما ارسال نشد می توانید عدد صفر را به شماره ۵۰۰۰۴۹ پیامک نمایید.اگر شماره تلفن همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد رمز پرونده برایتان ارسال می گردد.

 

پیگیری پرونده قضایی با پیامک 

با راه اندازی سامانه پیام کوتاه خدمات الکترونیک قضایی،می توانید خدماتی از جمله دریافت خلاص پرونده،دریافت رمز پرونده،دریافت شعبه رسیدگی کننده و آدرس را دریافت کنید.

شما می توانید برای دریافت هر یک از خدمات،عدد مربوط را به شماره پیامک نمایید:

برای دریافت راهنمای خلاصه پرونده، ارسال عدد یک به 50009699
برای دریافت راهنمای رمز پرونده، ارسال عدد دو به 50009699
برای دریافت راهنمای شعبه رسیدگی کننده و آدرس، ارسال عدد سه به 50009699

و پس از ارسال کد پیامکی برای شما ارسال می گردد که باید سایر اطلاعات تکمیلی را وارد کنید.

منبع :https://dadmehromid.com/tracking-the-case/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.