آموزش ثبت نام سامانه سجام و دریافت کد بورسی

۶۸۰ بازديد

آموزش ثبت نام در سامانه سجام بورس پیش نیاز هر فعالیت بورسی برای افراد حقیقی و حقوقی می باشد.امروز می خواهیم ثبت نام سامانه سجام و دریافت کد بورسی در 5 دقیقه را آموزش ببینیم.

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، جهت اجرای قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم اقدام به راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) کرده است.

تمامی افراد فعال در بازار سرمایه اعم از بازار اوراق بهادار و بورس های کالا لازم است در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

این سامانه به منظور یکپارچه سازی خدمات زیرساختی و فراگیر برای همه فعالان بازار سرمایه از طرف سازمان بورس در اختیار سهامداران و تمامی افراد دارنده کد بورس و کارگزاری‌ها قرار گرفته است.

ثبت نام در سامانه سجام بورس یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه افراد حقیقی و حقوقی، همچنین افراد ایرانی و خارجی صورت می‌گیرد از مزایای ثبت نام در سایت سجام بورس می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 
عناوین مطلب
 

تنها با یک بار ثبت نام کردن در سامانه سجام بورس، از این پس قادر خواهید بود :

 
  • به تمامی سرویس های بازار سرمایه دسترسی داشته باشید.
  • در هیچ یک از مراجعات خود به نهادهای مالی اعم از کارگزاری، صندوقهای سرمایه گذاری،شرکتهای تامین سرمایه و … نیاز به شناسایی کامل مجدد نخواهید داشت.
  • ارسال تمامی اسناد، مدارک، اعلان، اخطارها، مکاتبات و مرسولات بر اساس اطلاعات ارتباطی ارائه شده از سوی شما در سامانه سجام انجام می گیرد.
  • شما قادر خواهید بود تغییر اطلاعات ارتباطی خود از جمله نشانی محل سکونت و اقامتگاه خود را مستقیماً اعمال نمایید.
  • پرداخت کلیه مطالبات و عایدی نقدی شما در بازار سرمایه به شماره حساب اعلامی متعلق به شما در سامانه سجام واریز خواهد شد و شما قادر خواهید بود شماره حسابتان را حسب صلاح دید تغییر دهید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.