خواص صابون گل ختمی

۷۱۵ بازديد

صابون گل ختمی خرید صابون گل ختمی قیمت صابون گل ختمی

خواص صابون ختمی

خرید صابون ختمی برای انواع پوست ها به خصوص برای پوست های خشک و حساس بهترین گزینه می باشد. چرا که دارای ماده موثر موسیلاژ می باشد، که به غیر از برطرف کردن کک و مک باعث شفافیت پوست نیز می شود.

 

از خواص دیگر این صابون فوق العاده می توانیم به این موارد هم اشاره کنیم:

۱ـ صابون ختمی خاصیت ضد عفونی کنندگی داشته و همچنین می توان به عنوان یک ضد باکتری برای ضد عفونی کردن، بهبود و التیام بخشیدن زخم ها از آن کمک گرفت.

۲ـ در این صابون عصاره گل ختمی است که برای نرمی و لطافت بخشیدن به پوست گزینه مناسبی می باشد. به همین دلیل نرم کنندگی که دارد برای پاک کردن موارد آرایشی بر روی پوست صورت بانوان بهترین انتخاب می تواند باشد. همچنین باعث تقویت یافتن بافت پوست نیز با این روش می شود.

۳ـ ضد خارش و التهاب بوده و به همین دلیل برای پوست هایی که ملتهب و یا دچار سوختگی یا گزش شده اند می توان از این صابون استفاده نمود.

۴ـ برای از بین بردن جوش و آکنه موثر بوده و توانایی آن را دارد تا از بروز آن ها هم جلوگیری نماید.

۵ـ با استفاده از این صابون می توان خشکی پوست را به مرور از بین برد و باعث زیبایی و نرمی پوست شد.

فواید گل ختمی

این گل در کنار کاربرد زینتی خود کاربردهای درمانی متعددی نیز دارد و می‌تواند بیماری‌های مختلف را درمان کند. این گیاه دارویی می‌تواند به درمان سرفه، سرما خوردگی، تب و مشکلات معده کمک کند. علاوه بر این می‌تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند و برای رفع گرفتگی قفسه سینه نیز مفید است. برای آشنایی بیشتر با خواص این گیاه و استفاده‌های دارویی آن از مشاوره آنلاین متنی و تلفنی با متخصص طب سنتی استفاده کنید.

گل ختمی

از این گیاه برای درمان زخم معده، تب یونجه، التهاب مثانه، ورم معده، اسهال و برونشیت هم استفاده می‌کنند.

درمان تب

در زمان‌های قدیم از گل ختمی برای بهبود تب بالا استفاده می‌شد. این ماده در واقع خاصیت تب‌بری دارد و می‌تواند گرفتگی بینی را برطرف کند و علائم سرماخوردگی را نیز از بین ببرد. مصرف یک فنجان چای گل ختمی می‌تواند تب را تسکین دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.