چگونه کیست مویی را درمان کنیم؟

۵۰۴ بازديد

چاقی و اضافه وزن مسلماً با فشارخون بالا ارتباط دارد. شیوع فشار خون بالا در افراد جوان و چاق دو برابر و در افراد مسن و چاق ۵۰ درصد بیشتر از افراد دارای وزن طبیعی است. در مردان به ازای هر ۱۰ درصد افزایش وزن، فشار خون ۶/۶ میلیمترجیوه بالاتر می‌رود.بنابراین داشتن رزیم غذایی برای کاهش فشار خون سلامتی خود را بهبود ببخشید.


  اکثر افراد مبتلا به پُرفشاری علایمی ‌ندارند، اما این مشکل می‌تواند سبب آسیب حاد یا مزمن به بخش‌های مختلف بدن شود. در مغز این مشکل به مویرگ‌های خونی آسیب می‌رساند، در نتیجه سکته مغزی بروز می‌کند. در چشم‌ها، پرفشاری سبب آسیب به مویرگ‌های خونی و بروز اختلال بینایی و در کلیه‌ها نیز سبب نارسایی کلیه می‌شود. ممکن است علایمی‌‌ از قبیل سردرد، دردهای قفسه سینه و تنگی نفس نیز بروز کند.


 مواردی از پُرفشاری که در حد مرزی هستند، اغلب بدون درمان باقی می‌مانند. درمان غیردارویی شامل: ‌کاهش نمک در رژیم غذایی، ترک سیگار، انجام ورزش منظم و استفاده از روش‌های شل‌کردن عضلات است. داروهای ضد فشارخون نیز ممکن است تجویز شوند.

 

به نوشته سایت چگونه نقش ویتامین E در بهبود وضعیت پوست دور چشم فوق العاده است. شاید این سوال بارها برای شما هم پیش آمده باشد که این ویتامین چطور می‌تواند تیرگی‌ها و چین و چروک دور چشم را کم‌رنگ‌تر کند و صورت شما را شاداب‌تر و جوان‌ تر نشان دهد.

پوست دور چشم یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است که بیشتر از نقاط دیگر بدن در معرض چین و چروک و پیر شدن قرار دارد. برای جلوگیری از این اتفاقات و محافظت از پوست دور چشم روش‌های متعددی وجود دارد که استفاده از روغن موجود در کپسول ویتامین E یکی از بهترین روش‌هاست. از این رو اگر می‌خواهید صورتی زیبا داشته باشید و دور چشم شما دیرتر در معرض پیری و چین و چروک قرار بگیرید در این مقاله همراه ما باشید.

ویتامین E در لایه‌ی چربی دیواره‌ی سلول یا داخل سلول قرار می‌گیرد و از تخریب دیواره‌های سلولی جلوگیری می‌کند. در مجموع می‌توان گفت که این ویتامین عاملی مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از پوست و مو و همچنین داشتن چشمانی سالم است. از این رو این ویتامین برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها و همچنین رفع تیرگی و چین و چروک دور چشم کاربرد بسیار زیادی دارد.

ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد. این ماده‌ی مغذی از بافت‌های بدن در برابر تاثیر مخرب رادیکال‌های آزاد برخی از ترکیبات شیمیایی محافظت می‌کند.

 

 

تعریق شبانه احتمال دارد حین خواب و بدون هیچ فعالیت فیزیکی اتفاق بیفتد. عرق کردن در خواب ناشی از کشیدن پتوی ضخیم، یا اتاق خواب گرم نیست. بلکه برخی مشکلات سلامتی نهفته می‌توانند علت این دوره‌های تعریق قابل توجه در خواب باشد. در این مطلب در مورد علت عرق کردن سر و گردن در خواب، علت عرق کردن زیاد در خواب و سایر موضوعات مهم صحبت خواهیم کرد.

با اینکه عرق کردن شبانه نشانه‌ی بارزی از یائسگی است، این امکان نیز وجود دارد که برخی مشکلات پزشکی و یا داروهای مشخصی باعث وقوع عرق کردن در خواب شوند. در اکثر موارد عرق کردن شبانه نشانه‌ای جدی محسوب نمی شود.

در موارد نادری تعریق در خواب می‌تواند نشانه‌ای از مشکلی نهفته در سلامتی باشد، از جمله سرطان که در بعضی مواقع محتمل است. اما قبل از این که بترسید و یا بدترین احتمال ممکن را در نظر بگیرید، ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که علت عرق کردن در خواب شامل طیف گسترده‌ای از فاکتورهای متفاوت ناشی می‌شود، از جمله:

 

حمله پانیک عبارتست از برانگیختگی فیزیولوژیک که ناگهانی یا در پاسخ به رویارویی با یک وضعیت وحشت زا (یا حتی فکر در مورد آن) به وجود می آید. پانیک اتک یکی از بدترین و وحشتناک ترین تجربه هایی است که بشر در طول عمرش می تواند داشته باشد. اولین حمله معمولاً اثراتی دلخراش از قبیل حس تنهایی و اضطراب شدید انتظاری برای وقوع حملات بعدی برای فرد مبتلا به دنبال دارد. گاهی هم حمله پانیک یا شوک عصبی  در خواب رخ میدهد که منجر به بیدار شدن ناگهانی فرد از خواب و تجربه وحشت و علائم پانیک میگردد. متاسفانه در برخی موارد حمله عصبی پانیک عود میکند و مکرراً رخ می دهد.

حمله عصبی می تواند بسیار ترسناک و ناخوشایند باشد ولی ابداً خطرناک نیست. حملات پانیک بر پایه واکنش حمله-فرار پایه ریزی شده که مختص همه پستانداران از جمله انسان است. یعنی وقتی یک پستاندار در معرض خطری تهدیدکننده حیات قرار گرفت یا فرار می کند و یا به منبع خطر حمله می نماید، این لازمه بقای حیوانات است. فرض کنید اتومبیل شما روی ریل راه آهن خاموش شده در حالیکه قطاری هم زمان در حال نزدیک شدن به شماست. در این حالت شما ترشح آدرنالین خواهید داشت که به واسطه آن وحشتی شما را فرا می گیرد. شما تمام سعی خود را برای فرار از موقعیت خواهید کرد

 

کیست مویی درحقیقت، نام دیگر بیماری ” کیست پیلونیدال“، ” سینوس پیلونیدال” یا “سینوس مویی” است که باعث ایجاد یک حفره یا سوراخ، در عمق کمی از پوست می شود. برخی بیماران آن را با نام موی برگشتی نیز می شناسند. همچنین اگر مجرای این حفره ها بسته شود، ترشحات چرکی داخل آن جمع شده و باعث ایجاد کیست یا آبسه در پوست می شود. این کیست پوستی محل تجمع مو، آلودگی و مواد زائد است و در اکثر مواقع، در انتهای ستون فقرات و پایین کمر، در فضای خالی بین دو باسن ایجاد می شود و باعث ایجاد برآمدگی، ترشح و درد، در این ناحیه از بدن بیمار می شود.

نکته قابل توجه این است که متاسفانه تعداد زیادی از افراد، حتی نمی دانند که کیست مویی چیست و تفاوت آبسه و کیست مویی را نمی دانند.  طبق آمار به دست آمده، بیش از 25 درصد مردم، به این بیماری دردناک، مبتلا می شوند. این بیماری آزار دهنده، در مردان شیوع بیشتری دارد. پوشیدن لباس‌های چسبناک و تنگ نیز می‌تواند باعث وخیم تر شدن وضعیت این بیماری شود.

کیست مویی در هر نقطه ای از بدن می تواند تشکیل شود. برای مثال کیست مویی سر، کیست مویی زیر بغل، کشاله ران و حتی نوک سینه نیز از جمله کیست مویی های شایع می باشند.

 

برای تشخیص نوع بیش‌فعالی که به آن مبتلا هستید، باید به علائم توجه کنید. علائم نشان می‌دهند که به کدام نوع از انواع بیش فعالی مبتلا هستید. البته توجه داشته باشید که علائم باید روی زندگی روزمره شما تاثیر داشته باشد تا بتوان گفت شما بیش‌فعالی دارید.

علائم انواع بیش‌فعالی می‌تواند در طول زمان تغییر کند، پس نوع بیش‌فعالی هم ممکن است تغییر کند. انواع بیش فعالی می‌تواند یک چالش مادام‌العمر باشد. ولی داروهای تجویز شده می‌تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد.

 

ر فرد دچار این نوع از بیماری باشد، این به این معناست که رفتار آنها منحصرا شامل علائم ویژگی‌های بی‌توجهی یا تکانشگری-بیش‌فعالی نیست. در عوض ترکیبی از علائم از هر دو دسته‌بندی قابل مشاهده است.

بیشتر افرادی که به این نوع از adhd مبتلا نیستند هم درجاتی از رفتارهای ترکیبی را تجربه می‌کنند. ولی در افراد مبتلا به این نوع از اختلال، همزمانی این علائم شدیدتر است و می‌تواند عملکر فرد در خانه، مدرسه، محل کار و یا در شرایط اجتماعی را مختل کند.

سازمان ملی بهداشت جهانی توضیح می‌دهد که اکثر کودکان دچار نوع ترکیبی اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی هستند. شایع ترین علائم بیش فعالی  در کودکان در سنین پیش‌دبستانی، تحرک زیاد، آرام و قرار نداشتن و زیاد صحبت کردن است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.