خواص خاکشیر برای درمان یبوست

۴۹۹ بازديد

از مهمترین خواص خرید عرق کاهو خواب آور بودن آن است مانند دیگر سبزیجات، املاح و ویتامین های زیادی مانند: ویتامین آ، بتاکاروتن و اسید فولیک را دارا می باشد و به همین دلیل خواص دارویی و درمانی بی شماری برای بیدن دارد.

لاغری و کاهش وزن

به دلیل فیبر بالایی که دارد اشتها را کاهش می دهد. نفخ و تجمع آب در بدن را کم می کند و باعث لاغری و کاهش وزن در فرد می شود.

کبد چرب

قیمت عرق کاهو سایت عطاری attari.co  مناسب بوده چون دن را سم زدایی می کند با داشتن مواد معدنی سموم بدن را از بین می برد و کبد را درمان می کند.

جنین و زنان باردار

به دلیل وجود فولات فراوان در خود، برای زنان حامله موثر است. همچنین به دلیل وجود ویتامین K از نقص های مادر زادی جنین جلوگیری می کند. خونریزی بعد زایمان را کاهش می دهد و یبوست دوران بارداری را نیز درمان می نماید.

 

متخصصان طب سنتی بر این باورند که طبع عرق کیالک سایت عطاری attari.co  سرد و خشک است. طب سنتی خواص فراوانی برای قیمت عرق کیالک در نظر می‌گیرد که از این خواص می‌توان به مواردی مانند تنظیم قند خون و عملکرد انسولین خون، تصفیه خون، تنظیم وزن و گلوکز خون، کاهنده غلظت خون، تنظیم فشار خون، تنظیم ضربان قلب و جلوگیری از ضربان شدید، تقویت قلب، تقویت معده، کاهش التهاب، کمک به درمان روماتیسم، مفید برای افراد مبتلا به ورم روده، ادرار آور، درمان قطره قطره آمدن ادرار، مفید در درمان سرطان و چاقی، جلوگیری از تصلب شرایین و سخت شدن رگ‌ها، موثر در درمان صدای گوش، افزایش کیفیت و ازدیاد شیر مادران شیرده، موثر در درمان ناراحتی‌های گوش، مفید در کاهش صفرا و افراد صفراوی مزاج، مفید در درمان اختلالات عصبی از جمله نگرانی، بی‌خوابی، سرگیجه، مفید در درمان اسهال خونی و درمان اگزما و خارش بدن اشاره کرد.

 

معجون های چاق کننده سایت عطاری attari.co  متفاوتی وجود دارد که هر کدام از آنها برای گروه سنی خاصی کارآیی دارد. از معجون چاقی برای کودکان گرفته تا معجون چاقی با شیر خشک، معجون چاقی باعسل، معجون هویج برای چاقی و هزارن نوع دیگر.
در این بین جدا از افراد لاغر، مادران نیز معمولا به دنبال بهترین معجون چاقی کودکان هستند و این باعث می شود که همیشه دغدغه تهیه انواع معجون های خانگی را داشته باشند.
از انجایی که مادران دوست دارند فرزندانی تپل و قوی داشته باشند معمولا به دنبال دستور تهیه معجون چاقی خانگی و یا بهترین معجون چاقی هستند. و اما به راستی بهترین معجون چاقی کدام است؟

 

اسطوخودوس دارای طعم تلخ و تند است که استفاده از آن را دشوار می‌کند؛ به همین دلیل برای بهره بردن از خواص بی‌نظیر آن می‌توان از عرق اسطوخودوس استفاده کرد که تمام خواص گیاه اسطوخودوس را داراست. عرق اسطوخودوس تلخ نیست و حتی مصرف آن در قالب شربت بسیار خوشایند است.

عرق اسطوخودوس دارای خواص و فواید بسیاری زیادی است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

سلامت پوست

همچون گیاه اسطوخودوس برای پوست، عرق اسطوخودوس نیز حاوی آنتی اکسیدان‌های مفید برای سلامت پوست است. عرق اسطوخودوس دارای خواص آنتی بیوتیک است و التهاب پوست را کاهش می‌دهد. از خواص عرق اسطوخودوس برای پوست می‌توان به درمان جوش، جای جوش، جای نیش حشرات، آکنه و کاهش واکنش‌های آلرژیک اشاره کرد. اسطوخودوس حاوی انواع آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی برای پوست است و به درمان اگزما کمک می‌کند. عرق اسطوخودوس خاصیت ترمیم کنندگی پوست دارد و ضدالتهاب است.

 

خواص آمله از دیدگاه طب سنتی
خرید آمله در دوم سرد و در اول سوم خشک است. شیر پرورده آمله در اول سرد (به قولی گرم) و در دوم خشک است.
میوه فابض و مانع ریختن مواد به معده و امعا، مانع خرابی اخلاط، خارج¬ کننده سودا از بدن، مانع مخلوط شدن سودا و بخارات سوداوی و صفراوی سوخته به روح می شود، گرمای خون را فرو نشانده و به این ترتیب موجب افزایش هوشیاری، نشاط و تقویت قلب می شود. میوه بدلیل قبضی که دارد مقوی است. در افراد سردمزاج بهتر است با عسل یا دارچین یا مصطکی مصرف شود.
نفع زیادی جهت تقویت ذهن و سایر اعضا دارد.
محرک قوای جنسی
ضد استفراغ
رفع کننده عطش
حبس کننده خون بواسیر و ضد خونریزی
مسهل سودا و بلغم رقیق
مقوی معده و امعا
با مکانیسم خشک کردن رطوبات سست کننده معده، ایجاد اشتها می کند.
با آرد کُنار و آب، قاطع اسهال مزمن است.
مقوی چشم
مقوی حواس مغزی و برای عصب بسیار سودمند است.
نافع در مالیخولیا (بخصوص مراقی)
در فراموشی به کار می رود.
لقوه
آشامیدن آن با عسل و همچنین خوردن مربای عسلی آن و آشامیدن خیسانده¬ آن مانع صعود بخارات از معده به سر می شود. مربای عسلی آن قدرت یادگیری را افزایش می دهد.
اگر آمله نرم کوبیده شده و با آب بارهنگ سرشته شود و بر پیشانی به صورت غلیظ ضماد شود، خونریزی بینی را قطع می کند.
جهت تقویت چشم، آمله به نرمی ساییده شود و با هموزن آن شکر مخلوط شود و با کمی روغن بادام شیرین چرب شود و ناشتا خورده شود، جهت ضعف بینایی و جهت زخم روده ها مفید است.
کوبیده آن با هم وزن آن زیره کرمانی مخلوط و با عسل سرشته شود جهت شب ادراری نافع است.
خیسانده آن با میوه گشنیز نیم کوفته جهت رفع اسهال مزمن، حرارت معده، سوزش مقعد و ادرار مفید است.
روغن آمله مو را سیاه و بزرگ می کند.

 

انجدان نباید توسط کودکان و یا بانوان در دوران بارداری و شیردهی استفاده شود مگر اینکه توسط متخصص کودکان و یا زنان و زایمان توصیه شده باشد. همچنین از آن جایی که این گیاه ترکیبی ادرار آور به شمار می رود و می تواند خروجی ادرار را افزایش دهد، لازم است در بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی و همینطور کلیوی با احتیاط مصرف شود. با توجه به ترکیبات فرار روغنی در اسانس انجدان و تاثیر آن بر تحریک بافتی، بهتر است افرادی که دچار التهاب حاد کلیوی و یا اختلال عملکرد کلیه هستند از مصرف آن خودداری کنند. به طور کلی هر فردی با شرایط پزشکی خاص بدون مشورت قبلی با پزشک معالج یا داروساز خود مجاز به استفاده از انجدان نخواهد بود.

کسانی که داروهای مدر استفاده می کنند (داروهای کاهنده مایعات بدن به وسیله افزایش دفع ادرار) همچون کلروتیازید، فوروزماید و هیدروکلروتیازید، باید از مصرف انجدان پرهیز کنند زیرا خود این گیاه نیز تاثیر دیورتیکی (افزاینده ادرار) دارد. مصرف توام انجدان و داروهای دیورتیک منجر به از دست دادن بیش از حد مایعات بدن و واکنش منفی آن با علائمی همچون سرگیجه و افت شدید فشار خون می شود.

 

قیمت گیاه بابونه بر عملکرد صحیح معده تاثیر بسزایی دارد، به هضم غذا کمک کرده، ترشحات هضم را بالا برده و گوارش را تسهیل می کند، گیاه بابونه همچنین به عنوان کولاگوگ نیز عمل می‌کند به این معنا که ترشح اسید هیدروکلریک موجود در صفرا و آنزیم‌های معده را افزایش داده و بدین وسیله قدرت هضم را بالا می‌برد.

 

خرید بابونه به درمان زخم و ورم معده کمک زیادی کرده و افراد مبتلا به این مشکلات می‌توانند با استفاده از بابونه سلامتی خود را بازیابند.

 

تسکین درد عضلات و مفاصل

 

ترکیبات شیمیایی موجود در گیاه بابونه دارای خواص ضد درد هستند که در کاهش درد عضلات و مفاصل، تسکین درد روماتیسم مفصلی نقش موثری را ایفا می‌کنند. همچنین از گیاه بابونه برای کاهش سردرد‌های شدید، سینوس‌ها، دندان درد و آسیب‌های استخوانی در طب سنتی استفاده می‌شود.

 

این گیاه همچنین در کاهش درد شدید عصبی که به دلیل انقباض رگ‌های خونی رخ می‌دهد، کاربرد دارد. گفتنی است علاوه بر دمنوش و چای بابونه، از روغن بابونه هم می‌توان برای از بین بردن کمردرد، درد مفاصل و نقرس استفاده کرد.

 

آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی

 

بابونه یک گیاه آرام‌بخش برای اعصاب است. از همین رو برای درمان بی خوابی و داشتن یک خواب آرام و راحت، توصیه می شود ۱۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، یک فنجان چای بابونه میل شود.

 

افرادی که مبتلا به برص می باشند, در ابتدا باید روده‌ها و معده خود را با تنقیه یا مسهل, خالی نمایند, سپس به‌مدت پانزده روز متوالی, هر روز مخلوط 10 گرم بذر غازیاغی و مقداری عسل را استفاده کنند. برای درمان مفید تر در تابستان و روزهای گرم این درمان را اعمال نمایید, بعد از استفاده این ترکیب, قسمت‌های مبتلای پوست را در مقابل نور خورشید بگذارید تا عرق نماید.

همچنین در هنگام معالجه نباید آب میل کنید. در فصل زمستان به‌جای نور خورشید از حمام سونا بهره ببرید.

خواص غازیاغی در از بین بردن بی اشتهایی

خرید گیاه غازیاغی سایت عطاری attari.co  گیاهی معطر و خنک می باشد و در تحریک اشتها به ویژه درکسانی که بی اشتها هستند بسیار موثر می باشد به همین جهت می توان این گیاه را به شکل های مختلف دارویی (جوشانده، دمکرده، شیره گیاه تازه و شربت آن) استفاده نمایید.

خواص غازیاغی برای دفع حشرات

قیمت گیاه غازیاغی به جهت بوی مطبوعی که دارد ابزارهای مفیدی برای دفع و فراری دادن مورچه ها و حشرات از محیط هستند (زیرا مورچه ها و حشرات از بوی این گیاه فراری می باشند) برای اثر بخشی مفیدتر می توانید شاخه غازیاغی را با برگ گوجه فرنگی در مکان جمع شدن مورچه ها بگذارید.

 

یکی از مهمترین خاصیت های حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص خرید گیاه حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد.

 برای استفاده از خواص بیشمار حنا برای تقویت و شادابی پوست می توان با تهیه ماسک های مختلف بسته به نوع پوست بهره برد. 

 

خرید خاکشیر خواص فراوانی دارد. یکی از این خواص متعدد کمک به پاکسازی کبد و درمان کبد چرب است. خاکشیر خاصیت ادرارآوری طبیعی دارد که می‌تواند از این طریق در سم زدایی و پاک سازی کبد بسیار مفید باشد. درنتیجه خاکشیر برای درمان بیماری های کبد مانند کبد چرب مفید است.  خاکشیر یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان و پاکسازی کبد چرب است. برای خلاصی از کبد چرب گیاهان دارویی وجود دارد که موجب پاک سازی کبد می شوند؛یکی از این گیاهان دارویی خاکشیر است که بسیار برای کبد چرب مفید است. برای بهره مند شدن از این خاصیت خاکشیر باید قیمت خاکشیر را با ترنجبین مخلوط کنید. ترکیب خاکشیر با ترنجبین به خصوص در درمان سودا و بلغم تأثیر عالی دارد. ترکیب خاکشیر و ترنجبین بهترین نرم کننده مزاج های خشک (صفرا و سودا) است. ترکیب خاکشیر با آب پنیر، دارویی ضد سودا و ضد صفرا است و مفتح قوی کبد به خصوص بازکننده مسیرهای کبدی است.

 

 

خاکشیر و یبوست 

 

خرید عرق کرفس خواص و فواید فراوانی دارد. عرق کرفس که درواقع از رقیق شدن عصاره کرفس به دست می‌آید خواص و فواید فراوانی برای سلامت بدن دارد و ازجمله پرخاصیت‌ترین دارو‌های گیاهی گیاه به شمار می‌رود. در پاسخ به این سؤال که عرق کرفس برای چی خوبه می‌توان گفت عرق کرفس یک گزینه درمانی مناسب برای درمان روماتیسم، چربی خون بالا، درمان نقرس، درمان دیابت، درمان رنگ‌پریدگی و زرد بودن چهره، رفع بوی بددهان، رفع سودا و بلغم، کاهش فشارخون، تقویت معده، درمان حصبه، درمان سرماخوردگی، درمان میگرن، درمان آب‌مروارید، تقویت استخوان‌ها، دفع گازهای روده و معده، تقویت حافظه، افزایش قدرت یادگیری کودکان، مفید برای سیاتیک، پاک‌سازی کلیه و مثانه، کاهنده اسید اوریک و کمک به کاهش وزن است. عرق کرفس حاوی ویتامین C بوده و می‌تواند از این طریق موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. عرق کرفس همچنین مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو است. عرق کرفس دارای ترکیباتی است که می‌تواند از گسترش سلول‌‌های سرطانی پیشگیری کرده و رشد سلول‌های تومور را متوقف کند. از دیگر قیمت عرق کرفس مفید بودن آن برای قلب و ریه است. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق کرفس می‌پردازیم.

-عرق کرفس برای کیست

نمی‌توان گفت که عرق کرفس یک داروی اختصاصی و قطعی برای رفع و درمان کیست تخمدان است اما شواهد و تحقیقات نشان می‌دهد که عرق کرفس ممکن است در رابطه با کیست تخمدان کمک‌کننده باشد. توجه داشته باشید که اگر با مصرف آن خونریزی شما زیاد می‌شود، در روزهای قاعدگی از مصرف عرق کرفس خودداری کنید.

-خواص عرق کرفس برای بواسیر

کرفس سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و ازاین‌رو خواص و فواید فراوانی دارد. ازجمله خواص کرفس می‌توان به درمان همورئید داخلی، هموروئید بیرونی، شقاق مقعد، یبوست، خون‌ریزی، درد، خارش و سنگینی ناحیه مقعد اشاره کرد.

-خواص عرق کرفس برای مردان

کرفس حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و سایر مواد مغذی گیاهی است که از ترکیبات گیاهی آنتی‌اکسیدانی هستند و دارای خاصیت ضدالتهابی هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه بر مبارزه با رادیکال‌های آزاد و حفظ سلامت بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها می‌توانند موجب بهبود و افزایش سلامت جنسی مردان نیز شوند. بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته مشخص‌شده است که مصرف آنتی‌اکسیدان به مقدار زیاد می‌تواند موجب بهبود و افزایش تعداد اسپرم‌ها و تحرک آن‌ها شور که هر دو این‌ها ازجمله عوامل حیاتی در باروری مردان هستند، درنتیجه مصرف عرق کرفس می‌تواند موجب تقویت قدرت جنسی و باروری مردان شود. عرق کرفس درواقع عصاره کرفس است و غلظت آن بالا است و نمی‌شود آن را با خوردن کرفس یا آب آن مقایسه کرد.

 

خرید بذر رازیانه به دلیل داشتن مقادیر بالای هورمون‌های زنانه به عنوان گیاه خانم‌ها شناخته می‌شود اما رازیانه برای مردان هم خواص و فوایدی دارد. مصرف مداوم دمنوش رازیانه می‌تواند سبب تقویت اسپرم و در نتیجه افزایش قدرت باروری مردان می‌شود. همچنین رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن آقایان می‌شود و می‌تواند به لاغری کمک کند. اما همانطور که گفتیم به دلیل بالا بودن سطح هورمون های زنانه در رازیانه، آقایان در مصرف رازیانه نباید زیاده‌روی کنند.

 

خرید عرق برگ زیتون سایت عطاری attari.co  دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. قیمت عرق زیتون سایت عطاری attari.co با داشتن تین خواص برای بدن خواص و فواید فراوانی دارد. از جمله خواص و فواید درمانی عرق برگ زیتون برای سلامت بدن می‌توان به مواردی از جمله ضد سرطان، ضد ویروس، تنظیم قند خون، استخوان سازی، ضد سرماخوردگی، بهبود اختلال حرکتی، بهبود عملکرد جنسی، ضد باکتری، درمان روماتیسم، درمان نقرس، بهبود دهنده قلب و عروق، درمان ارتریوسکلروز، ضد تب و مبارزه با چاقی اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق برگ زیتون می‌پردازیم.

 

مصرف عرق بوقناق سبب شفاف شدن صورت و درمان جوش خواهد شد زیرا خون را تصفیه کرده و کبد را از سموم پاکسازی نموده و به باز کردن مجاری کبدی کمک می کند و به دلیل همین خاصیت در طب سنتی از خرید و قیمت عرق بوقناق سایت عطاری attari.co  برای درمان جوش و شفاف کردن پوست نیز استفاده می شود.

 

عرق زنجبیل سایت عطاری   خواص و فواید درمانی بسیار فراوانی دارد. زنجبیل حاوی ترکیبات ارزشمندی از جمله مواد معدنی مانند پروتئین، کلسیم، آهن، اسید فولیک، کربوهیدرات، قند، سدیم، ویتامین‌ها،  و اسید‌های چرب است. طبع زنجبیل گرم است و در طب سنتی بسیار مورد توجه است. در ادانه به بررسی برخی از خرید عرق زنجبیل می‌پردازیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.