خواص عرقیات ضد بلغم و سودا

۴۹۹ بازديد

از دم کرده گل سرخ عطاری در آب لوسیون تهیه می‌شود که از آن به صورت غرغره، کولیر قابض و شستشوی زخمها استفاده به عمل می‌آورند زیرا در التیام زخمها، تومورهای سرد و رفع خونریزیها و ترشخ مواد مخاطی موثر است.

لوبیا عروس عطاری یکی از بهترین منابع حاوی مولیبدن است که با افزایش فعالیت آنزیم سولفیت اکسیداز به سم زدایی سولفیت ها از بدن کمک می کند؛ سولفیت ها نوعی نگهدارنده هستند که معمولا به غذا های آماده اضافه شده و در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک و حساسیت می شوند.

خرید گیاه بارهنگ عطاری خواص و فواید درمانی زیادی دارد. از مهم‌ترین خواص بارهنگ می‌توانیم به تاثیر بارهنگ در سلامت پوست و مو اشاره کنیم.

از خواص بارهنگ می‌توانیم به مواردی مانند درمان آفتاب سوختگی، از بین بردن لک، درمان جای زخم، درمان نیش حشرات، درمان آکنه، از بین بردن شوره سر، درمان مسمومیت خون، دیوریتیک بودن، ممانعت از خون‌ریزی، تسکین درد قاعدگی، ضد سرطان، کمک به کاهش وزن و لاغری، درمان دیابت و... اشاره کرد.


به عقیده متخصصان تغذیه، مصرف منظم سبوس خرید جو دوسر عطاری  به لاغری کمک می کند. اگر می پرسید چرا باید بگوییم که این ماده ی غذایی جلوی اشتها را می گیرد و باعث سیری طولانی مدتی می شود. سبوس جو دوسر سرشار از فیبرهای محلول در آب و فیبر پکتین است و می‌دانید که فیبرها به لاغری کمک زیادی می کنند. اگر در طول صرف غذا از این ماده غذایی میل کنید و آب کافی بنوشید فیبرهای موجود در آن، داخل معده حجیم شده و به سرعت احساس سیری ایجاد می کنند.

خرید زردک 2 تا 3 برابر بیشتر از هویج فرنگی انرژی دارد و حدود 100 تا 150 گرم آن تقریبا نیمی از نیاز روزانه بدن به انرژی را تامین می­ کند. علاوه بر این، کربوهیدرات های موجود در زردک برای عملکردهای مختلف بدن به­ خصوص مغز موثر هستند.


در زمان ویکتوریا گل رز زرد معنای بسیار متفاوت تری نسبت به امروز داشت.در زمان ویکتوریا نماد این گل حسادت بود.اما اکنون نشانه گل زرد  دوستی ، شادی و خوشحالی  است.
این گلهای زیبا به رنگ آفتاب می تواند گرما ، لذت ، سرزندگی و محبت را به شما منتقل کند،همچنین به معنای موفق شدن نیز می باشد.
این گل مناسب ترین گل برای هدیه به یک دوست صمیمی است. چون هم معنای خوشحالی و موفق بودن را دارد و هم بسیار خوش یمن است.


یکی از خلط‎های مهم چهارگانه، بلغم است. برای متعادل نگه داشتن آن، راه‌های زیادی وجود دارد. یکی از راه‌های متعادل نگه داشتن بلغم، خوردن عرقیات ضد سودا است. در این مقاله قصد داریم درباره عرقیات ضد بلغم صحبت کنیم.

فراورده های گندم پوست کنده عطاری نیز مانند خود گندم دارای خواص بی شماری است که به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

زیرا حاوی ویتامین B و کربو هیدرات می باشد که موجب احساس سیری می شود و سطح انرژی را بالا می برد.

ادویه قیمه ترکیبی از چند ادویه است که هم می توان از آن ها به صورت جداگانه در این خورشت استفاده کرد و هم اینکه آن ها را با هم ترکیب کرد. در ادامه ادویه این خورشت را با اندازه های مناسب آن فهرست وار توضیح خواهیم داد.

پس از معرفی گل آلاله به تاریخچه آن می‌پردازیم. خواص گیاه آلاله در منطقه شرقی مدیترانه یافت می شود. نام رانونکولوس از کلمه رانا می‌ آید که در زبان لاتین به معنای قورباغه است و اشاره به باتلاق و رطوبتی دارد که این گل در آن‌ها می روید. گفته می‌شود که در گذشته، آلاله‌ها در ابتدا در بین رودخانه‌ای رشد کردند که پر از قورباغه بوده و چون در فصل بهار تعداد آن‌ها مثل تعداد قورباغه‌های کوچک زیاد می‌شده، نام آن‌ها را قورباغه کوچک گذاشتند.

در رابطه با مقدار مورد استفاده از ادویه های کله پاچه باید گفت مقادیر کاملا متغیر هستند و این موضوع کاملا به ذائقه ی شما بستگی دارد.

خرید بلغور گندم نه‌تنها خوشمزه است و سریع آماده می‌شود، بلکه بسیار مقوی نیز هست. از آنجا که این دانه‌ها با حداقل فرآوری هستند، ارزش غذایی بیشتری نسبت به محصولات گندم تصفیه شده دارند.

این محصول حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین مقدار قابل‌توجهی فیبر است. در حقیقت، یک وعده آن بیش از 30٪ از مواد مغذی موردنیاز بدن را تأمین می‌کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.